Zakaj pride do okvare ležajev

Servis, mehanik....
Uporabniški avatar
Gladiator
Site Admin
Prispevkov: 1646
Pridružen: 01 Sep 2011 14:22
Kraj: Podplat
Kontakt:

Zakaj pride do okvare ležajev

OdgovorNapisal/-a Gladiator » 25 Okt 2017 21:22

Zakaj pride do okvare ležajev

Najpogostejša vzroka za okvaro ležaja sta nepravilna izbira in nestrokovna montaža. S pravilnim izborom se izognete neprijetnostim, ki lahko nastanejo zaradi nepravilne izbire in s tem prispevate k daljši življenjski dobi ležaja oz. stroja v katerega je ležaj vgrajen.

Izbira ležajev

Za katerokoli vozilo oz. stroj je potrebno pred uporabo pravilno izbrati ležaj. Izbira krogelni ali valjčnih ležajev za katerokoli aplikacijo je odvisna od naslednjih pogojev:

kapacitete prenašanja bremena in narave bremena,hitrosti osi v obratih na minuto,pogoji delovanja (temperatura, vlažnost, prašnost, kislost, itn.)pričakovana življenjska doba ležaja,velikost in smer obremenitev,razmerje me potiskom in radialno obremenitvijo.

Običajno so krogelni ležaji primernejši za manjše stroje, ki obratujejo pri visokih hitrostih. Valjčni ležaji pa so primernejši za stroje, ki delujejo pod večjimi obremenitvami.

Pogosta praksa ob predčasni odpovedi ležaja je, da se okvarjen ležaj pošlje na analizo, kjer bodo ugotovili vzrok odpovedi. Takšna analiza lahko pomaga vzdrževanju ugotoviti glavni vzrok odpovedi in določiti preventivne ukrepe, ki bodo preprečili take okvare v bodoče. V primerih, kjer je pravočasno odkrit pravilen razlog za okvaro ležaja in se v nadaljevanju poskrbi za njegovo pravilno delovanje le-tega, se lahko določi in podaljša življenjsko dobo poškodovanega ležaja.

V mnogih primerih bo ležaj, ki je deloval v nenormalnih delovnih pogojih, kazal znake pomanjkljivega mazanja, saj nenormalni pogoji delovanja povzročajo pregrevanje ležaja, le-ta pa znižuje viskoznost maziva.

Nadaljnje obratovanje pod nepravilnimi pogoji ogrozi ležaj in se konča z odpovedjo ležaja.

Vzroki odpovedi ležajev

Naštejemo lahko štiri glavne vzroke prezgodnje odpovedi ležajev:

Pomanjkljivo mazanje: je vzrok odpovedi po raziskavahokoli tretjine vseh ležajev.Utrujenost materiala: Kadar so stroji preobremenjeni, neuravnoteženi, nesoosni so ravno ležaji tisti, ki plačajo davek.Nepravilna montaža je kriva za okoli 15% odpovedi ležajev.Kontaminacija (vdor vode, opilkov,..) V izogib kontaminaciji lahko uporabniki uporabljajo zatesnjene ležaje.

Kako lahko preprečimo okvare ležajev

Za preprečitev okvar ležajev je potrebno redno uporabiti tehnike preventivne diagnostike in prakse rednega vzdrževanja strojev in proizvodnje. V podjetjih kjer obstajajo omejitve glede človeških in tehničnih virov, je pametno razmisliti o najemu tovrstnih uslug, ki lahko dopolnijo notranje sposobnosti podjetja in izboljšajo razpoložljivost strojev oz. zmanjšajo stroške izpada proizvodnje.

KOPIRANO iz M&M strani.
GLADIATOR QUAD RIDERS YAMAHA GRIZZLY 700 SE]

Uporabniški avatar
damijan
Član
Prispevkov: 1393
Pridružen: 22 Jul 2012 11:44
Kraj: Uršna sela.Vaška cesta 60

Re: Zakaj pride do okvare ležajev

OdgovorNapisal/-a damijan » 26 Okt 2017 16:01

Ja Mičo se strinjam z tabo. Samo kupiš original od servisa ležaj, ki gre na primer v kolesa atv. Eni imajo narejeno mazanje večina ne. Potem vse kje se voziš, koliko se voziš. Eno z drugim. Če dosti po vodi ali cesti ko slana, bo zdržal dosti manj, ko oni ki se vozi po lepem...Je pa tudi moramo priznati ,da ni več kvalitete kot je bila včasih.

Uporabniški avatar
Berti
Član
Prispevkov: 2238
Pridružen: 21 Jul 2012 12:47

Re: Zakaj pride do okvare ležajev

OdgovorNapisal/-a Berti » 26 Okt 2017 19:49

damijan napisal/-a:
26 Okt 2017 16:01
Je pa tudi moramo priznati ,da ni več kvalitete kot je bila včasih.
Podpišem. Treba priznati, da šparajo.
SPM 850 forest

Moja delavnica ni urejena, je samo taktično razmetana


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost