NFM 500 4X4, oz. NF 500 4x4

Uporabniški avatar
bugimajstr
Član
Prispevkov: 1057
Pridružen: 21 Jul 2012 14:41
Kraj: suhor pri vinici

Re: NFM 500 4X4, oz. NF 500 4x4

OdgovorNapisal/-a bugimajstr » 02 Jun 2016 22:05

bif..a nima mačka 100%zapore prvega difa? no meni je bilo z mačko čist ok.tudi pred kakim res hudim terenom ko sem videl da nebo šlo sem prej stisnil zaporo in brez nekih hudih problemov zavijanja odpeljal.je pa mela moja mačka servo.veliko mehkejši kot je na brp-ju.se mi je servo na mački bol dopadel.samo verjetno se brp nebi tako peljal.sigurno je kaka caka v podvozju.mačka se je po ovinkih lepo peljala..brp ima pa skos eno nogo u zraku..skratka na vsak nov motor se je treba prej privadit.ker 2 nista enaka..

Uporabniški avatar
BIF
Prispevkov: 245
Pridružen: 24 Jul 2012 22:29

Re: NFM 500 4X4, oz. NF 500 4x4

OdgovorNapisal/-a BIF » 03 Jun 2016 08:01

Se strinjam s teboj v tistem delu, da so vsi motorji različni in se je potrebno na njih privadit.
Na žalost v večini primerov pri nas ni možno motorja izprobat v vseh pogojih in se potem odločit kateri ti najbolj odgovarja, zato nam preostane le izkušnje drugih in opis delovanja kot ga daje proizvajalec....in se potem v večini primerov mi prilagodimo motorju. Zato sem napisal, da se je pomembno naučit uporabljat te različne sisteme in se šele potem podat v neko resnejšo off-road vožnjo, kjer gre veliko krat na tesno.
No v mojem primeru se je zgodilo ravno to, da sem sicer vedel za sistem delovanja 100% zapore, a je nisem naštudiral v vseh pogojih (običajno to vsi delamo sproti...pa ako prođe-prođe...ako ne...jebi ga) in sem potem doživel...jebi ga.
Praviš da ni bil problem pred bregom vklopit 100% zapore na mački...no vidiš. To je tisto o čemer sploh govorim. Torej se moram pod bregom ustavit-vklopit zaporo-odvozit-se ustavit-izklopit zaporo. Zakaj že????
Zdaj ti ni treba o tem sploh razmišljat. Tvoja naloga je da se posvetiš terenu in oviram, vse ostalo dela mehanika sama.
Tam kjer sem se jaz prevrnil se je enako zgodilo tudi Lakl-u....s tem, da je njegov motor še pravočasno zabrisalo na stran na delu kjer ga je še lahko ujel in izklopil 100% zaporo (nekje je bil še celo filmček o tem dogodku, kjer se to lepo vidi)...jaz te sreče nisem imel. Ta isti teren so brp-ji v istem trenutku odpeljali brez problema...in to še celo G1 verzije, ki so imele včasih neprijetno zakasnitev samodejne zapore. Visco novejše genearacije pa je itak televizija.
Mogoče se bo slišalo čudno...a si imel veliko sreče, da si s starim sistemom odpeljal brege brez pizdarije...hvala bogu.
Sistem 100% zapore z ročnim vklopom in izklopom je seveda uporabna zadeva....vendar moraš hudičevo vedet kje in kdaj...žal...jaz pa sem motor kupil (takšnega kot sem), ne zato, ker so drugi rekli da je najboljši, temveč zato, ker se želim vozit kar se da varno v vseh pogojih.
Nagibanje mačke in brp-ja. Verjamem kar si napisal. To gre seveda na račun zadnjih obes, ki jih propagira mačka...neodvisno A obešanje brez stabilizatorjev. Delno ok, delno ne...kot velja za vse ostalo...odvisno kje in kako voziš. Precej lahko to zadevo na brp-ju "popraviš" z distančniki...razlika je občutna. Pa če mogoče kdaj pa kdaj rit malo premakneš in preneseš težišče na ovinku tudi pomaga...po drugi strani pa TTI kot ga uporablja brp spet omogoča mnogo boljšo vodljivost in kontrolirano vožnjo brez t.i. plavanja kot je znano iz neodvisnih A-arm sistemov, kjer moraš potem lovit motor po stezi...kakorkoli...vsak je specifičen in na vsakega se moramo navadit. Je pa treba vedet, da so ti motorji narejeni še najmanj za na cesto in zato iskat in delat primerjave v asfaltnem svetu nima smisla. Tam je treba pač vedno peljat po pameti....že zato ker imamo vsi zadaj kotne pogone in ne diferenciale kot na avtomobilih in so sile delovanja na zadnja (pogonska) kolesa popolnoma drugačne.
http://www.goeasttour.com/

Uporabniški avatar
lakl
Prispevkov: 151
Pridružen: 21 Jul 2012 20:59

Re: NFM 500 4X4, oz. NF 500 4x4

OdgovorNapisal/-a lakl » 03 Jun 2016 15:46

Če se bom pravilno izrazil je 100% zapora difa zaklepanje diferencijala, da se obe kolesi vrtita enakomerno. To pomeni, da se pri večji hitrosti spreminja smer vožnje kadar eno kolo izgubi oprijem in posledično vleče na eno stran. Ker se na terenu podlaga spreminja zaradi tega pride do premetavanja prednjega dela in, če imaš srečo, da je podlaga takšna, da pomaga stabilizirat prednji del je OK. V nasprotnem primeru pa poletiš na stran in, ko dobiš oprijem še enkrat v isti smeri je katastrofa neizbežna. Tudi z Suzukijem sem imel že nekajkrat srečo in potem sem zaporo uporabljal precej bolj poredko. "On demand" sistema pri Polarisu nikoli nisem skužil. Naj bi se vklopil po potrebi-na zahtevo terena a kot ugotavljamo, da takrat, ko potrebuješ tega ni. Wisco? Ja, pelji in uživaj!
Tisti posnetek bom ćez vikend poiskal, da vidite premetavanje prednjega dela :ugeek:
Lakl vas ima rad :)

Uporabniški avatar
BIF
Prispevkov: 245
Pridružen: 24 Jul 2012 22:29

Re: NFM 500 4X4, oz. NF 500 4x4

OdgovorNapisal/-a BIF » 03 Jun 2016 16:27

Jah...saj poanta teh sistemov je ravno v tem, kako kateri dejansko deluje v realnosti. Seveda vsak proizvajalec hvali svojega in na Youtubu je veliko "neodvisnih" posnetkov delovanja....a vse se dogaja počasi v kontroliranem območju delovanja itd itd.
Ampak v resničnem življenju so običajno zgodbe drugačne.
In da se razumemo....vsak sistem ima svoje dobre in slabe strani (čeprav me visco nove generacije ni nikoli razočaral), le treba ga je dobro poznat in pravilno uporabljat.
http://www.goeasttour.com/

Uporabniški avatar
damijan
Član
Prispevkov: 1393
Pridružen: 22 Jul 2012 11:44
Kraj: Uršna sela.Vaška cesta 60

Re: NFM 500 4X4, oz. NF 500 4x4

OdgovorNapisal/-a damijan » 03 Jun 2016 16:35

Tak kot Bif napisal .Mačka je brez stabilizatorja samo za po kamnih plezat je res super ,drugače plavaš gor ko opica.Mene na začetku strašno motilo to plavanje levo v desno.Ko bil pa bil stabilizator gor pa v redu.Blokada je pa problem.Jaz jo vklopil v enem bregu v Tupovskem .Vse v redu dok nisem prišel preko potem je bilo treba zaviti v levo,pa ni šlo .Ne spusti takoj .Tako da me z mačke zabrisalo in sem z eno nogo po potoku drugo na mački.Sreča ,da spustil plin.Vaja dela mojstra .Samo stvari moraš sprobati ,da veš kako delujejo.Mislim pa da boljši sistem, če sam vključuje tako po potrebi.. Tako ko imajo sedaj eni ateveji.

Uporabniški avatar
Gladiator
Site Admin
Prispevkov: 1646
Pridružen: 01 Sep 2011 14:22
Kraj: Podplat
Kontakt:

Re: NFM 500 4X4, oz. NF 500 4x4

OdgovorNapisal/-a Gladiator » 03 Jun 2016 17:12

Takoj"...,ko je (yamaha) prišela na tržišče z el. servo smo si odahnili. Mal smo se razvadili pod""" ;) ampak pač tako je. Koliko junakov gre danes iz mehkobe krmila nazaj na klasiko bore malo. Pa daleč od tega, da meni osebno ni za servo, pač tehnologija gre naprej aleluja. Jaz osebno si danes ne predstavljam vožnje po terenu brez el. serva. Z 4x4 in zaporo moram reč, da sem imel samo en primer in je bil zadosti, da ti zbistrim možgane.
Kako so rekli dokler ne občutiš nima smisla govorit.
GLADIATOR QUAD RIDERS YAMAHA GRIZZLY 700 SE]

Uporabniški avatar
bugimajstr
Član
Prispevkov: 1057
Pridružen: 21 Jul 2012 14:41
Kraj: suhor pri vinici

Re: NFM 500 4X4, oz. NF 500 4x4

OdgovorNapisal/-a bugimajstr » 03 Jun 2016 22:22

ok to ko maš uklopljeno špero..mi je že iz kmetijstva jasno da gre stroj naravnost..tako da z mačko nisem imel nekih preglavic..ker mi je blo jasno da če ni ekstremno blato bo šla naravnost..to naštudiraš.. glede distančnikov in nagibanja brp-ja pa..se navadiš..greš pač mal bol počas.:) itak pa je brp in mačka ki sem jo imel kot dan in noč..v moči se mačka skrije za polovico.in to je ogromno.. ma..vsak ima svoje prednosti in vsak ima svoje slabosti..sam pri brp mi je trenutno ušeč to da ni skos na servisu.:)

Uporabniški avatar
lakl
Prispevkov: 151
Pridružen: 21 Jul 2012 20:59

Re: NFM 500 4X4, oz. NF 500 4x4

OdgovorNapisal/-a lakl » 04 Jun 2016 08:03

Zadnje štiri besede so "zlata" vredne! :mrgreen:
Lakl vas ima rad :)

Uporabniški avatar
BIF
Prispevkov: 245
Pridružen: 24 Jul 2012 22:29

Re: NFM 500 4X4, oz. NF 500 4x4

OdgovorNapisal/-a BIF » 04 Jun 2016 10:35

Našel sem en zanimiv posnetek, ki v glavnem potrjuje moje navedbe. Pomembno je, kar ves čas povdarjam, kako kateri sistem deluje v realnem življenu.
Na tujih forumih (Can-am, Polaris itd.) je seveda veliko nenehnega prepucavanja kateri je boljši, daljši itd.
Ampak mene tukaj absolutno ne zanima nobena firma atv-ja...zgolj in samo delovanje prednje zapore diferenciala in delovanje na terenu. Polarisov AWD sistem in Can-am-ov Visco (stare generacije...sedaj je še mnogo boljši) itak poznate...zanimiv pa je tudi del v 7,4min kjer se vidi natančno to kar sem opisoval, da se je zgodilo meni z 100% zaporo diffa. Ob tem, da sem jaz šel v breg z veliko hitrostjo (počasno plezanje ni bilo možno) in je 100% zapora začela delovat kot ping-pong do nesrečnega zaključka.
https://www.youtube.com/watch?v=FQNYO1_ ... anslated=1
...povdarjam...ne pogovarjamo se ali primerjamo firme...zgolj delovanje različnih sistemov prednje zapore diff-a.
http://www.goeasttour.com/

Uporabniški avatar
lakl
Prispevkov: 151
Pridružen: 21 Jul 2012 20:59

Re: NFM 500 4X4, oz. NF 500 4x4

OdgovorNapisal/-a lakl » 04 Jun 2016 12:01

Evo. začne se pri 4.20. podlaga spolzka, ledena in strma. Na 4.28 je nastal nekontroliran odskok v levo zaradi 100% zapore difa in sem za las zgrešil drevo. Na postanku sem izklopil zaporo a Bif je NI, in v naslednjih nekaj deset metrov v nadaljevanju vzpona je doživel prevračanje.
Lepo se vidi odskakovanje motorja pri vzpenjanu v klanec.
https://youtu.be/skOxEVVdFVE
Lakl vas ima rad :)


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti