Motorno olje 

Z nasveti, popravili, mehaniki, rezervnimi deli...
Uporabniški avatar
Gladiator
Site Admin
Prispevkov: 1646
Pridružen: 01 Sep 2011 14:22
Kraj: Podplat
Kontakt:

Motorno olje 

OdgovorNapisal/-a Gladiator » 26 Okt 2017 11:45

Motorno olje 

Najboljše je izbrati olje, ki ga predpisuje vaš proizvajalec avtomobila. Pri nas je na splošno znano, da večje je število oz. razpon v SAE-W (Society of Automotive Engineers) - to ne označuje kvaliteto olja ampak termalni razpon zunanje temperature uporabe olja oz. viskoznost olja. To nekako zgleda takole; 10W30 olje ni primerno za uporabo, če so zunanje temperature pod -18°C in ne presegajo +38°C… ampak to nima nobene veze z kvaliteto olja. Po pravilu so 5W olja redkejša od 10W, 20W in so primernejša za uporabo v hladnejših pogojih, ker je olje v hladnejšem okolju gostejše tako, da jih je primerno menjati pred zimo. Npr. 10W olje večina voznikov uporablja, ker je primernejše v zimskih razmerah, ker redko olje hitreje gre skozi celotni mazalni sistem do vitalnih delov in v obzir je potrebno vzeti tudi to, da se 75% obrabe motorja dogaja pri mrzlem zagonu motorja. 
Olja za avtomobile se delijo na mineralna, sintetična in delno sintetična. 

Razdelitev olj glede na lastnosti: 

Sintetična olja 
- izdelana so po sintetičnem postopku iz nemineralnih olj (nekatera tudi iz kokosovega olja). 

Delno sintetična olja 
- izdelana na osnovi mineralnih olj s sintetičnimi aditivi ali pa s Cracking postopkom. 

Mineralna olja 
- izdelana na osnovi mineralnih olj. Čista mineralna olja praktično ne obstajajo več, saj jim lastnosti izboljšajo z aditivi. 

Katere so najpomembnejše lastnosti motornega olja 
- zmanjševati trenje (oljni film) 
- visok indeks viskoznosti (visoke,nizke temperature) 
- odstranjevanje ostankov-katran smole in sposobnost nošenja ostankov (detergentski in disperzijski učinek) 
- odpornost na oksidacijo 
- zaščita pred korozijo 
- zmanjševanje penjenja (pena nima mazalnih sposobnosti) 
- nizka točka zgoščevanja ( lažji hladen zagon motorja) 
- visoko vrelišče (visoke delovne temp. sodobnih motorjev) 

Razdelitev po SEA razredih 
Pri mazivih je viskoznost zelo pomembna. Če je viskoznost previsoka potem mazivo ne doseže vseh delov mazalnega sistema. Če je pa prenizka, ni zagotovljeno neprekinjeno nastajanje mazalnega filma. 
Viskoznostni razredi so naslednji: SAE 0W,5W,10W,15W,20W,25W, 
20,30,40,50,60. 
Črka W pomeni Winter = zima. 
Razredi 5W, 10W, 15W so primerni za hladnejše podnebje in zimo. Razredi 20, 30, 40 pa za zmernejše podnebje in topel letni čas. 
Razreda 50 in 60 sta primerna za vroče podnebje in najtežje delovne pogoje. 

 Poleg tega olja delimo še na: 

Enonamenska olja 
Ta olja so primerna samo za en viskoznostni razred. Uporabljajo se samo pozimi ali samo poleti. Olje je potrebno menjati glede na letni čas. Mislim, da so taka olja že preživeta in jih večinoma prodajajo samo še za kmetijske stroje. 

Multigradna olja 
To so olja ki pokrivajo široko območje uporabe in njihova uporaba ni odvisna od letnega časa. Takšna olja so označena z "dvomestna številka W dvomestna številka", npr. 10W40, 15W50 (olja s širšo večnamenskostjo) ali SAE 10W30, 15W40 (olja z ožjo večnamenskostjo). 

Kaj dejansko pomenijo viskoznostni razredi: 15W-40, 10W-40, 5W30 
Oznake 15W, 10W, 5W, pomenijo viskoznost, ki jo doseže določena vrsta olja pri nizki temperaturi-pozimi. Te številke so zelo pomembne pri hladnem zagonu motorjev v zimskem času. Manjša prva številka pred W-Winter oznako pomeni bolj viskozno olje in s tem je tudi boljše mazanje motorja pri nizki temperaturi. 
Meritve t.i. zimske viskoznosti se merijo pri temperaturi -22 stopinj Celzija. Pri tem se meri čas, ki ga potrebuje olje, da prekroži iz karterja skozi motor nazaj v karter. 

Dejanski potrebni časi za prekroženje celotnega mazalnega sistema so naslednji: 
- olje z oznako 15W-40 = 30sec. 
- olje z oznako 10W-40 = 15sec. 
- olje z oznako 5W-30 = 7sec. 

Standardi 
API - ameriški 
CCMC - evropski (starejša oznaka) 
ACEA - evropski (novejša oznaka) 
JASO - japonski 
Ameriške vojaške specifikacije (MIL-L), britanske (DEF) in civilne (Caterpillar, Ford, General Motors ...). 

API (American Petroleum Institute) 
Olja za bencinske motorje so označena s črko S, olja za dieselske pa s črko C. Tema dvema črkama pa slede še črke v zaporedju. 
Čim višja je črka tem novejšemu in strožjemu standardu ustreza olje. Primer olje z oznako SA je namenjeno bencinskim motorjem pri lahkih delovnih obremenitvah (čista mineralna olja).. Oznaka SH pa je namenjena oljem za bencinske motorje izdelane po letu 1981, dodano pa je še poostreni preizkus oksidacije, nabiranja usedlin, in tvorjenja trdih delcev, sekvence IIIE in V E. Pri SH specifikaciji so vsi testi podvrženi najstrožjim testnim postopkom. Olje z oznako SG/CD ustreza novejšim in strožjim standardom kakor olje z oznako SF/CC. 

CCMC (Communauté des Constructeurs du Marché Commun) 
G4 motorna olja za osebna vozila z bencinskim motorjem. 
G5 motorna olja za osebna vozila z bencinskim motorjem (lahko tekoča olja) 
PD2 motorna olja za osebna vozila z dizelskim motorjem
D4 motorna olja za gospodarska vozila z dizelskim motorjem. 
D5 SHPD motorna olja za gospodarska vozila z dizelskim motorjem s podaljšanimi intervali med menjavami olja. 
E3-96 UHPD lahko tekoče motorno olje za gospodarska vozila z dizelskim motorjem za doslej najdaljše intervale med menjavami olja 
tudi do prevoženih 100.000 km ! 

- VW 500-01: ustreza zahtevam specifikacije za VAG TDI za neposredno vbrizgavanje črpalka-šoba 
- VW 506-01 in VW 506-00: dolgoročna olja odobrene za VAG skupino vozil

Kopirano iz Avtomobilizem.
GLADIATOR QUAD RIDERS YAMAHA GRIZZLY 700 SE]

Uporabniški avatar
woodman
Član
Prispevkov: 545
Pridružen: 12 Okt 2015 11:29
Kraj: Boršt-Metlika

Re: Motorno olje 

OdgovorNapisal/-a woodman » 27 Okt 2017 07:42

Vsaka čast si se pa spustil v detajle :clap: :clap: :clap:


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost