Mičo, odlična tema za debato
Bom zadevo izkoristil tudi za avtomobilske gume

.
Za avto se poslužujem sistema dveh kompletov gum in ga tudi zagovarjam, saj je vsaka guma namenjena uporabi v določenih vremenskih razmerah in glede na sestavo v danih vremenskih razmerah tudi deluje, kot se od nje pričakuje ob normalni uporabi, seveda, in je torej tudi najbolj VARNA, kar je najpomembneje.
Sam imam torej dva kompleta gum: letni profil na ALU platiščih in zimski komplet na originalnih jeklenih platiščih. Zimske gume montiram na avto, ko zakon tako narekuje, oziroma, ko je potrebna obvezna uporaba zimske opreme in jih zamenjam z letnimi, ko to zakon spet dovoljuje, oziroma podaljšam vožnjo z zimskimi pnevmatikami glede na trenutne zunanje temperature ali danimi napovedmi glede le-teh.
Kompleta menjujem vsaj na vsake tri sezone, kljub temu, če je na gumi še dovolj profila in oba kompleta v isti sezoni.
Letos je bil čas, da sem zamenjal kompleta gum z novimi. Zimske gume imam od proizvajalca DUNLOP, model SP WinterSport 4D, medtem, ko imam letne pnevmatike proizvajalca GOOD YEAR, model OptiGrip. Pnevmatike obeh proizvajalcev uporabljam že vrsto let, z njimi sem izredno zadovoljen, zato odločitev o izbiri ni bila težka. Ko bom spet moral zamenjati oba kompleta, je v načrtu, da za zimski komplet preizkusim pnevmatiko proizvajalca MICHELIN, letno pa od proizvajalca CONTINENTAL. Pri gumah ne varčujem že mnogo let, saj so poleg zavor najpomembnejši potrošni material, na katerem se ne varčuje. Saj pri meni je praksa taka. Je pa res, da najdražje ni nujno vedno najboljše. Čisti primer je bil nakup pnevmatik pred nekaj leti, ko sem se odločil, da za letni komplet kupim gume proizvajalca BRIDGESTONE, model Potenza. V suhem je bila guma naravnost fantastična, kot bi bil na tračnicah. Na mokrem asfaltu pa...popolno razočaranje. Naneslo je tako, da je dva dni po nakupu gum močno deževalo. Odziv gume v zavoju fenomenalen, zavorna pot res kratka, vodljivost v aquaplaningu neverjetna, tako da sem si takrat rekel: to je ta guma, ki jo bi moral imeti že zdavnaj. No po nekje 3000 prevoženih kilometrih pa se je moje mišljenje popolnoma spremenilo, saj se je guma na mokrem obnašala kot bi bila stara pet let in brez profila, zadek avtomobila mi je kljub majhni hitrosti v vsakem malo ostrejšem ovinku hotelo odnašati... In te gume so bile hudičevo drage, mislim, da je bila takrat po ceni med TOP 3.
Do gum sem zelo prijazen uporabnik, saj se praktično kolo nikoli ne zavrti v prazno, ni hitrega pospeševanja... Po mojih izračunih na sezono naredim z zimskimi pnevmatikami okoli 6500 kilometrov z letnimi pa okoli 12500 kilometrov.
Vedno pa kupujem komplete po tem sistemu: najmanjše dovoljene dimenzije za zimski komplet in največje dovoljene dimenzije za letni komplet po homologaciji.
Za ATV gume pa je zadeva nekoliko drugačna: na motorju imam trenutno gume proizvajalca MAXXIS, model Ceros. Ker vozim motor na vseh podlagah, sem moral narediti kompromis med uporabnostjo in mojim načinom vožnje. V nobenem načinu vožnje nisem ekstremist zato je prišla v poštev univerzalna guma. Ko sem se odločal, sem se težko odločil, a je bila na koncu izbira več kot odlična. O gumi res same pohvale, minus ji dam samo v obnašanju v mokrem, težkem snegu. Res je, da ima v takem snegu skoraj vsaka guma težave, a sem od te le pričakoval nekoliko več, glede na to, da se je v blatu dobro obnesla, pa čeprav je iztrošena nekje 40%. Po vsej verjetnosti je slabo obnašanje v takem snegu iskati v tekalni površini, ki nalega čez celo gumo, medtem ko je na določenih modelih tekalna površina nekoliko izbočena in s tem gumo zoža. Ozka guma za sneg pa vsi vemo, da je najboljša. Bočni oprijem več kot odličen, na klancu v vožnji počez fantastično grabi teren. Zaradi dobrega bočnega oprijema je z njo malce težje driftati, saj ne drsi lepo čez ovinek. Po 10000 prevoženih kilometrov je guma še vedno odlična in bo najverjetneje, ko bo to potrebno ponovna izbira, čeprav bi rad nabavil in preizkusil kopijo tega modela, a se malce bojim, da me ne bi preveč razočarala, glede na originalno.
Že dlje časa je v planu nabava gum proizvajalca ITP, model Terracross, a mi trenutno še ni uspelo priti do tja. O tej pnevmatiki sem prebral precej pohval in na osnovi tega in dejstva, da veliko vozim po snegu je odločitev že padla, realizacija pa upam, da bo tudi kmalu.
V snegu sem se dobro vozil z MAXXIS BigHorn, medtem ko imam z DURO PowerGrip slabe izkušnje. Zgleda, da DURO gume niso zame.
S cestnimi pnevmatikami imam zelo slabe izkušnje in na mojem motorju absolutno ne bodo nikoli več. Govora je o gumi proizvajalca DURO, model TopFighter.
Do gum sem na motorju precej grob, popolno nasprotje glede uporabe na avtu.
VSE ZGORAJ NAPISANO SO IZKLJUČNO SAMO MOJE IZKUŠNJE IN MIŠLJENJA!